Så ärdet

Det är så hemskt, hur kan en människa må så dåligt att han/hon slutar äta och senare leder de till anorexia. Jag läser en blogg om en tjej som har det, det är så fruktansvärt hemskt att följa hennes liv med de känns som om jag även vill men endå inte, för jag vill se hur hon förändras. Vissa stunder mår hon bra och vissa sämre och när de är sämre märks det tydligt också. Det är så hemskt när man ser en människa vara så smal så att revbenen syns eller när handleden är så smal så att fingrarna kan lindas runt dem i flera varvm överdrivet där jag vet men jag vill bara att ni ska förstå, jag förstår att det är svårt men varför svälta sig själv egentligen? Kroppen behöver energi likaså som bilen behöver bensin.

Anorexia är vanligast i åldern 12-20 år och främst tjejer. De är då vi utvecklas och det är då vi ska hitta våran plats i livet vilket kan leda till att man blir nöjd eller missnöjd. Endel försöker förändra sig med hjälp av att gå ner i vikt så att man ska bli mer älskad för sitt utseende eller för att man själv ska vara nöjd med sig själv. Det är hemskt hur mycket människor egentligen är så beroende av sitt utseende, varför inte bara vara nöjd med sig själv? Tänka att det här är jag och det är ingen annan som är som mig, jag är en bland tusen olika och jag är bra på vissa saker och sämre på andra. Och det är helt naturligt, man kan inte vara bra på allt. Olika människor har sina olika egenskaper och de ska inte utseendet bestämma. En blond tjej behöver inte vara osmart eller en bitch, det är inte utsidan som räknas utan det är insidan.

Nu menar inte jag att anorexia bara beror på utseendet (alltså man är missnöjd med sitt utseende och de är därför man får det) utan de kan även bero på andra saker.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja jag håller med. Det är verkligen fruktansvärt!!

2008-02-21 @ 09:33:34
URL: http://whattowear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0